Ügyfélkapu  

   

Massey Ferguson 8400-as széria

Dyna-VT 4 modell: 158/215 kW/LE-től 231/315 kW/LE-ig Magyar nyelvű letölthető prospektus    


MF 8400 - díjnyertes sorozat

A Massey Ferguson díjnyertes 8400-as gyártási sorozata az ugyancsak általánosan elismert fokozatmentes sebességváltóval kompromisszumok nélküli teljesítményt kínál az akár több mint 300 lóerős modellsorozatban. Ezáltal akár a legnehezebb feladatok is könnyedén és hatékonyan elvégezhetők.
Csak a fokozatmentes menethajtás teszi lehetővé azt, hogy a motor minden elképzelhető munkánál, mindenkor a lehető legnagyobb teljesítményt nyújthassa anélkül, hogy engedményeket kellene tenni a területi teljesítmény vagy a munkavégzés eredményessége terén.

Típus Motorfajta Névleges teljesítmény* Maximális teljesítmény*
8450 SISU 158 kW/215 LE 172 kW/235 LE
8460 SISU 172 kW/235 LE 191 kW/260 LE
8470 SISU 191 kW/260 LE 213 kW/290 LE
8480 SISU 213 kW/290 LE 232 kW/315 LE

*Névleges teljesítmény 2200 ford/perc mellett, az ISO TR 14396 szerint

*Maximális teljesítmény 2000 ford/perc mellett, az ISO TR 14396 szerint

Nagyobb területi teljesítmény, kisebb fogyasztás


A négyszelepes technikával működő új CommonRail motorok kiváló, állandó teljesítménnyel és nyomatékkal, valamint alacsony károsanyag-kibocsátással és fogyasztással büszkélkedhetnek. Ezek a tulajdonságok tökéletesen harmonizálnak a Dyna-VT sebességváltó sokoldalúságával és rugalmasságával, és biztosítják a maximális termelékenység egyenletességét alacsony motorfordulatszám mellett, csökkentve a fogyasztást, és lehetővé téve a csendes, nyugodt munkavégzést.

Elektronikus motorvezérlés

Az MF 8400-as sorozat minden traktora a legkorszerűbb TIER 3-konform, nagy teljesítményű SISU dízelmotorokkal van felszerelve, amelyek az elektronikus motorvezérlés (EEM) legújabb generációját képviselik. Ez a technológia folyamatosan optimalizálja az üzemanyag-befecskendezés mennyiségét és időpontját, a motorfordulatszámtól és a terheléstől függően. Ennek az eredménye pedig nagyobb teljesítmény rendkívül csekély fogyasztás mellett. Az EEM mindemellett egy sor fejlett motorfunkciót tesz lehetővé, beleértve az MF 8400-as sorozatú traktorok alapfelszereltségébe tartozó fordulatszám-tárolást is.

Fordulatszám-memória

A jobb oldali konzolon könnyen elérhető két kapcsolóval kétféle motorfordulatszám állítható be és tárolható. Szántásnál például egy billenőkapcsolóval választható ki az előre beállított motorfordulatszám (A irány). Barázdaváltáskor ugyanezt a kapcsolót megnyomva csökkenthető a motorfordulatszám (B irány). A barázdába visszatérve nyomja meg ismét a billenőkapcsolót (A irány), és folytassa a szántást nagyobb fordulatszámmal. A pontos motorfordulatszám gyors és egyszerű beállítása nemcsak a mindennapi munkát könnyíti meg, hanem a munka minőségét és a termelékenységet is növeli.

Kisebb fogyasztás

Az EEM-rendszerek legújabb generációja folyamatosan felügyel egy sor paramétert, és minimális mértékben folyamatosan finoman módosítja az üzemanyag-befecskendezés beállítását. A CommonRail nagynyomású üzemanyag-befecskendezéssel és a négyszelepes technikával együtt jelentős javulás érhető el a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás terén.

Dyna-VT: fokozatmentes egyszerűség

A Dyna-VT több mint pusztán „fokozatmentes közlekedés". A már bizonyított sebességváltó sokoldalú és fantasztikus lehetőségeinek kihasználásához ugyanis elsősorban egyvalami szükséges: egyszerű kezelhetőség!

4 sebességszabályozó

Az előremeneti és hátrameneti sebesség valamint a gyorsulási ráta a két tartományban külön előre beállítható. Forgassa el egyszerűen az „SV1" vagy az „SV2" gombot, míg a műszerfal digitális kijelzőjén meg nem jelenik a kívánt sebesség. Az előre beállított sebesség kiválasztásához nyomja meg egyszerűen a kartámaszon az „SV1" vagy az „SV2" gombot a sebességszabályozó aktiválásához. A sebesség a motor leállításakor tárolásra kerül. A barázdaváltás közben történő haladás, a rakodás és számos más szántóföldi munka gyorsabban, egyszerűbben és könnyebben elvégezhető.

Különféle üzemmódok

A legtöbb körülményre alkalmas a kezelőkaros üzemmód, amelyben a menetsebesség a Power Control vagy a Dyna-VT karral szabályozható. Ha mégsem, akkor válassza egyszerűen a pedálos üzemmódot, ahol további három üzemmód közül választhat. Ilyenkor a gázpedál a kézi gázkarral összekapcsolva további funkciókat is ellát.

Power üzemmód


Ha nehéz rakománnyal megrakott pótkocsit vontat, és a teljes motorteljesítményre szüksége van, akkor Power üzemmódban maximálisra növelheti a gyorsulást, egyidejűleg fenntartva a magas motorfordulatszámot.

ECO üzemmód

Tökéletes beállítás üres pótkocsik szállításához és könnyűtől közepes nehézségű munkákhoz. A rendszer maximális gazdaságosságra van beállítva nagy menetsebesség és alacsony motorfordulatszám mellett. Menet közben bármikor át lehet váltani a Power és az ECO üzemmód között.

Határterhelés-szabályozó

A határterhelés-szabályozó mindig üzemel és működésbe lép, amikor a motorfordulatszám terhelés alatt elér egy meghatározott értéket. A határérték, amelynél a Dyna-VT automatikusan megváltoztatja az áttételarányt, tekerőgombbal állítható be százalékos értékként. A sebességszabályozó használata esetén a szabályozó megjegyzi az előírt értéket, majd csökkenő terhelésnél ismét visszaáll a kívánt sebességre. Ennek az az előnye, hogy a szabályozó sokkal érzékenyebben és gyorsabban reagál, mint azt a járművezető tehetné. Ez ismét csak a termelékenységet növeli: hosszabb ideig lehet az optimális tartományban haladni, és még több üzemanyag takarítható meg.

Minden, ami teljesítmény a teljesítményleadó tengelyeknek köszönhető


Teljesítményleadó tengely kiváló tulajdonságokkal

Választani lehet a teljesen független 540/1000 ford/perc fordulatszámú TLT vagy az 540 Eco és 750 Eco TLT között. Minden kezelőszerv csoportosítva, kényelmesen elérhető helyen, a jobb oldalon található. A sárvédőn található kapcsoló még nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt.

A teljesítmény gazdaságossággal párosul

A teljesítményleadó tengely 540 és 1000 percenkénti fordulatot ér el kb. 2000-es motorfordulatszámon, azaz maximális motorteljesítménynél. A legalább 400 ford/perc konstans teljesítménytartománynak, valamint annak köszönhetően, hogy a Dyna-VT-vel a menetsebesség az előre kiválasztott motorfordulatszámhoz igazítható, mindig a megfelelő TLT-fordulatszámmal, menetsebességgel és teljesítménnyel folyhat az üzem, vagyis optimális gazdaságosság érhető el.

Takarékos teljesítményleadó tengely

Könnyebb munkákhoz áll rendelkezésre az 540 ECO (750) takarékos TLT, amely 1600-as motorfordulatnál eléri fordulatszámát, ezáltal érezhetően csökken az üzemanyag-fogyasztás és a zajszint.

A teljesítményleadó tengely automatikája


Automatikus üzemmódban a TLT automatikusan lekapcsol az emelőmű kiemelésekor vagy 25 km/h sebesség túllépésekor. Az emelőmű leeresztésekor ismét bekapcsol. A járművezető tehermentesítése érdekében a TLT-kapcsolás elektronikus felügyelet alatt áll, az indulás pedig teljesítménytől függően szabályozott. Ezáltal a TLT lágyabban indul, ami egyaránt kíméli az eszközt és a traktort, valamint növeli a menetkényelmet.

A hidraulika: komoly teljesítmény, nagy pontosság


Gyorsan reagáló hidraulika

A terhelésérzékelő CCLS-hidraulikarendszer akár 150 l/perc átfolyási mennyiséget kínál. Az emelőmű és egyéb külső eszközök számára elérhető nagy átfolyási mennyiségek révén a traktor nagyon gyorsan képes reagálni. Az olajáram és -nyomás igény szerint automatikusan szabályozható. A felesleges olajszállítás elkerülésével minimálisra csökken a teljesítményveszteség, és összességében nő a gazdaságosság.

Precíz emelőszabályozás

A Massey Ferguson digitális EHR szabályozója a legmagasabb mércét állítja fel a precizitás és a megbízhatóság terén. Javítja a súlyátvitelt és a talajtapadást, ami a kerékmegcsúszás, a gumiabroncskopás és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését, valamint a területi teljesítmény növekedését jelenti.

Praktikus kezelőszervek

A kartámaszban elrendezett, gyakran használt kezelőszervek és az áttekinthető kezelőpult átláthatóvá teszi az emelőszabályozást. A szokásos funkciókat itt is innovatív jellemzők egészítik ki. Az alapfelszereltség része a lengéscsillapítás, a gyors behúzás és az automatikus leeresztési sebesség. Az eszközök gyorsabb felszerelése érdekében a hátsó emelőmű a hátsó sárvédőn könnyen elérhető nyomógombokkal működtethető.

További vezérlőkészülékek

Az alapfelszereltséghez tartozó négy elektrohidraulikus szelep révén az új, ujjnyomással aktiválható kiadószelep-kezelő rendszerrel (SMS) könnyen és pontosan irányíthatók a bonyolult eszközök. A Datatronic III-mal bonyolult alkalmazási folyamatok programozhatók és tárolhatók.

Power Beyond csatlakozás

A terhelésérzékelő CCLS-rendszer Power Beyond csatlakozási lehetőségeket kínál. Kiegészítő vezetékek gondoskodnak arról, hogy az olajáram közvetlenül a szivattyúról érkezzen. Így további fogyasztók csatlakoztathatók a meglévő olajösszeköttetések blokkolása nélkül. A rákapcsolt eszközök igényeik szerint maguk szívják le a szükséges olajmennyiséget.

Nehéz munkák, könnyebben mint valaha

Az MF 8400 termelékenyebbé, pontosabbá és gazdaságosabbá teszi a munkát, mindezt könnyebben, kényelmesebben és egyszerűbben, mint valaha is álmodta volna.

Alaposan megtervezett felépítés

A tágas, előnyösen kialakított fülkében azonnal szembetűnnek az első osztályú műszerek, a természetesen kézre álló Dyna-VT kezelőszervek és az átgondolt, funkciók szerint csoportosított kezelőkarok és kapcsolók. A gyakran használt kezelőszervek a vezetőülés kartámlájába beépítve mindig kéznél vannak. A kezelőszervek új kapcsolókkal egészültek ki az akár öt kiadószelep egyszerű kezeléséhez.

Nyugodt erő

A praktikusan elrendezett, természetesen kézre álló kezelőszervek mellett az MF 8400-as sorozat rendkívül csendes fülkéje is vonzó. A belső térben terhelés alatt mért zajszint 71 dB(A), ami lehetővé teszi a stresszmentes és termelékeny munkavégzést. A példamutatóan alacsony zajszint azonban még nem minden. A menetzajok frekvenciája sokkal kellemesebb tartományba került át, és a rezgés is csökkent.

Kiválóan felszerelt ülések

A kiválóan felszerelt, forgatható ülés tetszés szerint beállítható, és dupla pneumatikus gerinctámasszal van ellátva, magassága pneumatikusan állítható, kartámasza pedig beállítható elülső és hátsó helyzetbe, valamint a kívánt magasságba. Ezáltal a kezelőszervek mindig optimálisan elérhetők. Az aktív szenet tartalmazó hőelnyelő üléshuzat növeli a menetkényelmet meleg napokon, az ülésfűtés pedig kellemes meleget biztosít a hideg téli napokon.

Kényelmes vezetőfülke-rugózás

Az abszolút menetkényelem érdekében a kétlépcsős vezetőfülke-rugózás ma már minden MF 8400 traktor elmaradhatatlan része. A rugózás mértéke két fokozatban gombnyomással állítható, ezáltal a menetkényelem maximálisan a terepviszonyokhoz igazítható.

QuadLink mellsőhíd-rugózás

A szériafelszereltségbe tartozó QuadLink mellsőhíd-rugózás még nagyobb menetkényelmet és -biztonságot nyújt. Az egyszerű tengelykonstrukció egyenetlen talajon is hatékonyan felfogja a lökéseket. Más rendszerekkel ellentétben itt a QuadLink kívánság szerint ki- vagy bekapcsolható. A kikapcsolás például ekézésnél vagy az elülső emelőművel végzett munkánál fontos.

Friss levegő

A szériafelszereltség részét képező automata klíma hét átgondoltan elrendezett szellőzőnyílással gondoskodik a kiváló szellőzésről és a pontos hőmérséklet-vezérlésről. A kívánt hőmérséklet-beállítás tárolható, és a következő induláskor automatikusan beállításra kerül.

Kitűnő kilátás

Az 5,7 m²-es színezett és hővisszaverő szélvédőüveg, keskeny oszlopok és oldalt elhelyezett kipufogó gondoskodnak a kiváló körkörös kilátásról. Nagy, fűtött és elektromosan állítható teleszkópos visszapillantó tükrök növelik a biztonságot a manőverezésnél és a szállítási munkáknál, mindenfajta menetviszony esetében. Az alapfelszereltségbe tartozó világítással éjszaka is nagy termelékenység érhető el. Ha gyakran dolgozik sötétben, akkor az opcionális Xenon-fényszórók ára megtérül.

Korszerű irányítás az MF 8400-ban

Az MF 8400-as sorozatú traktorok felszerelhetők eszközkezelő rendszerrel, amely az EHR-től a körülményesebb első és hátsó kombinációk bonyolult szabályozásáig mindent irányít.

ITCS - Integrált traktorvezérlő rendszer


Az ITCS minden MF 8400-as sorozatú traktor alapfelszereltségének a része. A rendszer kedvező árú barázdaváltás-kezelést kínál, amely elegendő olyan esetekben, ha nincs szükség a Datatronic III által kínált összes funkcióra.

Az ITCS a következő funkciókat foglalja magában:

  • Kipörgésgátló
  • Az ITCS kipörgésgátlót kínál és ezáltal gondoskodik a jobb talajtapadásról és a nagyobb talajművelési teljesítményről.
  • Miután aktiválta az EHR-kezelőpulton a kipörgésgátlót, beállíthatja a maximális kipörgést, a tényleges értéket pedig a bal oldalon elhelyezett kijelzőn kísérheti figyelemmel.
  • Prioritások az emelőmű és a munkavégző hidraulika olajellátásában
  • Vezérelje százalékos pontossággal az emelőmű és a kiadószelepek közötti olajelosztást, mindkét funkció optimális hatékonysága érdekében.
  • Kis formátumú barázdaváltás-vezérlő


Ez a kisformátumú barázdaváltás-vezérlő a motorszabályozással együtt gondoskodik az A és B motorfordulatszámok közötti átváltásról az emelő felemelésekor és leeresztésekor. Az emelő aktiválása után, a fordulatszámváltáskor kívánt késleltetés a billentyűzet segítségével pontosan megadható, és másodpercnyi pontossággal leolvasható a bal oldali kijelzőn.

Ujjheggyel kezelhető kiadószelep-kezelő rendszer (SMS)


Az ITCS emellett az SMS is kapcsolóval adott kezelői parancsokon keresztül irányítható, és így lehetőség van négy elektrohidraulikus proporcionális szelep pontos, tárolható szabályozására. Az érzékeny ITCS-billentyűzeten keresztül programozott SMS-rendszerrel pontosan beállítható az átfolyás és a kívánt kikapcsolási időpont.

Az ujheggyel kezelhető SMS előnyei

Miután tárolta a beállításokat, elegendő a kapcsolót a kívánt irányba tolni, majd visszaengedni semleges állásba - minden mást elintéz az SMS. A tárolt átfolyási mennyiségek és idők gombnyomással kombinálhatók, ami jelentősen megkönnyíti a munkát - különösen barázdaváltáskor, a traktor elejére és hátuljára felszerelt bonyolult eszközkombinációkkal történő fordulásnál.

Datatronic III és GTA-terminál

A Datatronic III minden MF 8400 modell opcionális tartozéka. A szoftverrel automatikusan kezelhetők bonyolult felszerelhető eszközök, valamint adatok és információk tárolhatók különböző tárhelyeken. Az összegyűjtött adatok megjeleníthetők a GTA-terminálon vagy SD-memóriakártyán átvihetők az irodai számítógépre.

Munkavégzés menü

Ezzel a funkciócsoporttal számos traktorbeállítás és -paraméter jeleníthető meg és vezérelhető. A képernyő felső részén a motor és a teljesítményleadó tengely fordulatszáma, a sebesség és a kerékkipörgési adatok jelennek meg.

Barázdaváltás menü

Sorozatonként akár 35 önálló lépés és 41 üzemi funkció tárolható manuálisan vagy automatikusan. A műveletsorok bármikor egyszerűen módosíthatók, illetve munka közben bármikor elindíthatóak, leállíthatóak vagy felülírhatóak. Ez felülmúlhatatlan rugalmasságot és a gép feletti kontrollt biztosít.

Memória menü

A memóriafunkcióval akár hat különböző munkaeszköz paramétereit tárolhatja. Az egyes munkaeszközökhöz nevet rendelhet és barázdaváltás-sorozatot rögzíthet, melyeket gombnyomásra futtathat. Emellett lehetőség van üzemadatok, például teljesített üzemórák, területi teljesítmény, tüzelőanyag-fogyasztás, távolságok és sok egyéb feljegyzésére.
Kiadószelep menü
Minden elektromos kiadószelep egyedileg beállítható. Be- és kikapcsolható az úszóállás, illetve beállíthatók a hengerfunkciók, az átfolyási mennyiségek és az idővezérlés.

DualControl

Félig függesztett ekék használatakor például a DualControl a támasztókeréken keresztül automatizálja a süllyesztést és a kiemelést. Ugyanez érvényes a szabálytalan vonalvezetésű határbarázdákra is. Ezenkívül könnyebb az egyenletes munkavégzési mélység beállítása és megtartása.

Elülső DualControl

Az elülső DualControl hasonló automatikus funkciókat kínál a mélységszabályozáshoz, valamint az elöl és hátul felszerelt eszközök leengedéséhez és kiemeléséhez.

A 8400-as traktornál feltétlenül szükséges a kiegészítő ballasztozás!!!

A gazdák számára a legfontosabb, hogy a traktor erejét optimálisan vigyék át a talajra. Mi a Massey Fergusonnál átgondolt és meggyőző koncepciót dolgoztunk ki arra, hogyan vihető át a traktor ereje 100%-ban a talajra. A ballasztozás ezenkívül lehetővé teszi az üzemanyag-fogyasztás és a kerékmegcsúszás csökkentését, valamint a környezet kímélését és a traktor gazdaságosságának maximalizálását.
Az első tengelyhez alapfelszereltségként jár az 500 kg-os ballaszt. Mellső hidraulika használatakor akár 1500 kg-os ballasztozás is lehetséges. Az előre helyezett súlypont révén az 1500 kg 2000 kg-nak felel meg.
A hátsó tengelyre a bal és a jobb oldalon egyaránt 200 kg-nyi ballaszt kerül.

 
Változatok Gyári súly Pótsúlyok Hátsó kerékre szerelhető súly
1. változat 450 kg 400 kg
2. változat 450 kg 2000 kg előre helyezett súlypont esetén
3. változat 450 kg 2000 kg előre helyezett súlypont esetén 400 kg

Tetszés szerint eldöntheti, hogyan ballasztozza 8400-as traktorát!!!

Nagyobb termelékenység

A legújabb SISU CommonRail nagyteljesítményű dízelmotorok hihetetlen teljesítőképességükkel és forgatónyomatékukkal tűnnek ki. Tökéletesen illeszkednek a Dyna VT hajtóművekhez és különlegesen jó utazási komfortot és rugalmasságot biztosítanak. A tényleges fokozatmentes sebesség szabályozás a Dyna VT révén történik, amely egy hagyományos hajtóműnél a motorfordulatszám, és a haladási sebesség függvényében valósul meg. Minimális vezetői beavatkozással minden feladathoz pontosan illeszthető a motorfordulatszám, és a haladási sebesség. Így egyszerű módon gondoskodunk a maximális teljesítményről, és termelékenységről ugyanakkor csökkentjük az üzemi költségeket.

Komfort, sebesség és biztonság

Akár a leghosszabb munkanapokkal is gond nélkül megbirkózhatunk a kitűnő, klimatizált vezetőfülkével. Csúcs technológiát képviselő funkciók, beleértve a legmodernebb táblavégi forduló vezérlést, a két fokozatban állítható vezetőfülke rugózást, és az új beépített QuadLink-mellső tengely rugózást, melyek lehetővé teszik az 50 km/h haladási sebességet. A további lehetséges felszerelésekhez számít a modern Auto- Guide kormányzási rendszer és az aktualizált ISOBUS-kompatibilis Datatronic III video-funkciókkal.

A 71 dB(A) extrém csendes vezetőfülke olyan vezetési élményt nyújt, amely mellett nem szabad elmennünk. Ténylegesen az MF 8400-as sorozat vezetőfülkéi bevezetésük óta állandóan független szakértőkkel vizsgáltatva is a legcsendesebbek a teljesítmény osztályukban.

Átgondolt konstrukció

A nagyterű, jól osztott vezetőfülke az első osztályú műszerek, az intuitív Dyna VT kezelőelemek és az átgondolt, funkciók szerint csoportosított karok és kapcsolók alapján tűnik ki. A gyakran használt kezelőelemek kéz közelben, a vezetőülés karfájába vannak beépítve. Ezekhez a kezelőelemekhez társul az új kapcsoló, a 4 kihelyezett vezérlőszelep egyszerű kezeléséhez (az 5. szelep opcióként kapható). Hála az elektronikus vezérlésnek minden egyes szelep átfolyását gombnyomással állíthatjuk be és tárolhatjuk.

A nyugalomban rejlik az erő

A kézre állóan elhelyezett, intuitív kezelőelemek mellett a 8400-as sorozat rendkívül csendes vezetőfülkéivel csalogat. A 71 dB(A) zajszint a belső térben, terhelés alatt mérve lehetővé teszi a stressz mentes és termelékeny munkavégzést. Ám a példaértékűen alacsony zajszint még nem minden. A haladási zajok frekvenciáját egy nagyon kellemes tartományba sikerült eltolni, és a vibrációk is csökkentek. Az eredmény egy teljesen új vezetési élmény, amely mellett nem szabad elmennünk.

Friss levegő

A széria kivitelű klíma automata hét átgondolt módon elhelyezett levegő belépő nyíláson keresztül gondoskodik a kitűnő szellőztetésről és a pontos hőmérsékletszabályozásról. A kívánt hőmérséklet beállítását tárolja a berendezés
és a következő indításnál automatikusan erre az értékre áll be.

Kiváló kilátás

5,7 m2 színezett, hő visszaverő szélvédő. Keskeny oszlopok és oldalt elhelyezett kipufogó gondoskodik a kitűnő kilátásról. Nagy, kihúzható visszapillantó tükrök növelik a tolatási és szállítási munkák során a biztonságot. A széria kivitelű világítás nagy termelékenységet biztosít az éjszakai munkavégzés során is. Aki gyakran dolgozik éjszaka, könnyen dönt az opcióként kapható Xenon fényszórók mellett.

QuadLink-mellső tengely rugózás

A széria kivitelű QuadLink-mellső tengely rugózás nagyobb utazási komfortról és biztonságról gondoskodik. Az egyszerű tengelykonstrukció hatásosan fogja fel a talaj egyenetlenségek miatt keletkező lökésszerű terheléseket.

Előnyök a közúton

Az 50 km/h-ig terjedő haladási sebességgel a nehéz vontatási munkákat gyorsabban, biztonságosabban és üzemanyag takarékosan végezhetjük. A Dyna VT-vel a motort a legnagyobb sebesség elérése után egyszerűen a gazdaságos fordulatszámra állítjuk vissza és így csökken az üzemanyag fogyasztás és a zajszint.

Előnyök a szántóföldön

Az MF 8400-as sorozat azonban nemcsak a közúton mutatja meg előnyeit. A szántóföldön is profitálunk a csekélyebb lengésekből, és a nagyobb stabilitásból. Ily módon csökken a gumiabroncsok kopása, és végül a kiesett idők a terhelési csúcsok idején messzemenően csökkennek.

Fokozatmentes sebesség szabályozás

A Dyna-VT két fokozatmentesen állítható sebesség tartománnyal rendelkezik: 0 - 32 km/h a szántóföldi munkákhoz, és 0 - 50 km/h a közúti haladáshoz. Az elinduláshoz egyszerűen a baloldalon elhelyezett Power Control-kart előre, vagy hátramenetbe állítjuk, és a Dyna-VT kart a karfán működtetjük. Minél jobban nyomjuk a kart, annál jobban gyorsítunk. Nincs fárasztó kapcsolás. Nincs rángatás. Nincs vonóerő- vagy teljesítményesés, hanem egyszerűen csak nagyobb haladási biztonság a szuper mászó fokozattól a legnagyobb haladási sebességig.

4 Tempomat

Az előre- és hátrameneti sebességet, továbbá a gyorsítás mértékét a két tartomány mindegyikében előre beállíthatjuk. Forgassuk el egyszerűen az „SV1" vagy „SV2", gombokat addig, amíg a képernyőn a műszerfalon a kívánt haladási sebesség kerül kijelzésre. Az előre kiválasztott sebesség behívásához nyomjuk meg egyszerűen a karfán az „SV1" vagy „SV2" gombokat, hogy a Tempomat egységet aktiváljuk. A haladási sebesség a motor leállításakor is tárolva marad.

Súrlódásmentes haladási irányváltás

A Power Control-kar pontosan szabályozható haladási irányváltásról gondoskodik, melynél az előre- és hátrameneti sebességek közötti arány előre beállítható. Egyszerűen nyomjuk ki a tengelykapcsolót, és a Power Control-karral
állítsuk be azt.

Különböző üzemeltetési módok

A karos üzemmód, melyben a haladási sebességet a Power Control- vagy Dyna- VT-karral szabályozzuk, megfelel a legtöbb feltételnek. Más esetekben válasszuk egyszerűen a pedál üzemmódot, amelyben három további üzemmódot használhatunk. Eközben a gázpedál a kézi gázzal kapcsoltan további funkciókat nyújt.

Erő- üzemmód

Ha nehéz, megrakott pótkocsit vontatunk, és a teljes motor teljesítményre szükségünk van, akkor erő üzemmódban a gyorsítást maximálni tudjuk, és ezzel egyidejűleg magas motor fordulatszámot tudunk tartani.

ECO-üzemmód

A pontos beállítás az üres pótkocsik vontatásához és a könnyű, középnehéz szántóföldi munkákhoz. A rendszert maximális gazdaságosságra állítjuk, nagy haladási sebességek és alacsony motor fordulatszámok mellett. Az erő és ECO üzemmódok között bármikor átkapcsolhatunk haladás közben is.

Szecskázó-üzemmód

Itt a motor illetve T.L.T. fordulatszámot az A vagy B fordulatszám tároló gombokkal határozzuk meg, és az a pedálállástól függetlenül állandó marad. A haladási sebességet a munkafeltételektől függően bálázáskor és kaszáláskor a kézi gázkarral és a gázpedállal szabályozzuk be.

Határterhelés szabályozó

A határterhelés szabályozó állandóan üzemben van és aktív, ha a motor fordulatszám terhelés alatt egy meghatározott érték alá esik. A határérték, melynél a Dyna VT automatikusan megváltoztatja az áttételi arányt, %-os értékben a forgatógomb segítségével állítható be (5 % és 40 % között). Ha tempomattal dolgozunk, akkor emlékeztet a szabályozás az előre megadott értékre, és csökkenő terhelésnél újra a kívánt haladási sebességre szabályoz vissza. Ennek az az előnye, hogy a szabályozás nagyon finoman és gyorsan reagál, gyorsabban mint azt a vezető tenné. Ezzel is növekszik a termelékenység, hosszú ideig az optimális tartományban haladunk, és messzemenően üzemanyagot takarítunk meg.

[ MF 8450 traktor, MF 8460 traktor, MF 8470 traktor, MF 8480 traktor ]

[ Massey Ferguson 8450 traktor, Massey Ferguson 8460 traktor, Massey Ferguson 8470 traktor, Massey Ferguson 8480 traktor]