Massey Ferguson 8400-as széria
Dyna-VT 4 modell: 158/215 kW/LE-től 231/315 kW/LE-ig
MF 8400 - díjnyertes sorozat
A Massey Ferguson díjnyertes 8400-as gyártási sorozata az ugyancsak általánosan elismert fokozatmentes sebességváltóval kompromisszumok nélküli teljesítményt kínál az akár több mint 300 lóerős modellsorozatban. Ezáltal akár a legnehezebb feladatok is könnyedén és hatékonyan elvégezhetők.
Csak a fokozatmentes menethajtás teszi lehetővé azt, hogy a motor minden elképzelhető munkánál, mindenkor a lehető legnagyobb teljesítményt nyújthassa anélkül, hogy engedményeket kellene tenni a területi teljesítmény vagy a munkavégzés eredményessége terén.
Típus | Motorfajta | Névleges teljesítmény* | Maximális teljesítmény* |
8450 | SISU | 158 kW/215 LE | 172 kW/235 LE |
8460 | SISU | 172 kW/235 LE | 191 kW/260 LE |
8470 | SISU | 191 kW/260 LE | 213 kW/290 LE |
8480 | SISU | 213 kW/290 LE | 232 kW/315 LE |
*Névleges teljesítmény 2200 ford/perc mellett, az ISO TR 14396 szerint
*Maximális teljesítmény 2000 ford/perc mellett, az ISO TR 14396 szerint
Nagyobb területi teljesítmény, kisebb fogyasztás
A négyszelepes technikával működő új CommonRail motorok kiváló, állandó teljesítménnyel és nyomatékkal, valamint alacsony károsanyag-kibocsátással és fogyasztással büszkélkedhetnek. Ezek a tulajdonságok tökéletesen harmonizálnak a Dyna-VT sebességváltó sokoldalúságával és rugalmasságával, és biztosítják a maximális termelékenység egyenletességét alacsony motorfordulatszám mellett, csökkentve a fogyasztást, és lehetővé téve a csendes, nyugodt munkavégzést.
Elektronikus motorvezérlés
Az MF 8400-as sorozat minden traktora a legkorszerűbb TIER 3-konform, nagy teljesítményű SISU dízelmotorokkal van felszerelve, amelyek az elektronikus motorvezérlés (EEM) legújabb generációját képviselik. Ez a technológia folyamatosan optimalizálja az üzemanyag-befecskendezés mennyiségét és időpontját, a motorfordulatszámtól és a terheléstől függően. Ennek az eredménye pedig nagyobb teljesítmény rendkívül csekély fogyasztás mellett. Az EEM mindemellett egy sor fejlett motorfunkciót tesz lehetővé, beleértve az MF 8400-as sorozatú traktorok alapfelszereltségébe tartozó fordulatszám-tárolást is.
Fordulatszám-memória
A jobb oldali konzolon könnyen elérhető két kapcsolóval kétféle motorfordulatszám állítható be és tárolható. Szántásnál például egy billenőkapcsolóval választható ki az előre beállított motorfordulatszám (A irány). Barázdaváltáskor ugyanezt a kapcsolót megnyomva csökkenthető a motorfordulatszám (B irány). A barázdába visszatérve nyomja meg ismét a billenőkapcsolót (A irány), és folytassa a szántást nagyobb fordulatszámmal. A pontos motorfordulatszám gyors és egyszerű beállítása nemcsak a mindennapi munkát könnyíti meg, hanem a munka minőségét és a termelékenységet is növeli.
Kisebb fogyasztás
Az EEM-rendszerek legújabb generációja folyamatosan felügyel egy sor paramétert, és minimális mértékben folyamatosan finoman módosítja az üzemanyag-befecskendezés beállítását. A CommonRail nagynyomású üzemanyag-befecskendezéssel és a négyszelepes technikával együtt jelentős javulás érhető el a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás terén.
Dyna-VT: fokozatmentes egyszerűség
A Dyna-VT több mint pusztán „fokozatmentes közlekedés". A már bizonyított sebességváltó sokoldalú és fantasztikus lehetőségeinek kihasználásához ugyanis elsősorban egyvalami szükséges: egyszerű kezelhetőség!
4 sebességszabályozó
Az előremeneti és hátrameneti sebesség valamint a gyorsulási ráta a két tartományban külön előre beállítható. Forgassa el egyszerűen az „SV1" vagy az „SV2" gombot, míg a műszerfal digitális kijelzőjén meg nem jelenik a kívánt sebesség. Az előre beállított sebesség kiválasztásához nyomja meg egyszerűen a kartámaszon az „SV1" vagy az „SV2" gombot a sebességszabályozó aktiválásához. A sebesség a motor leállításakor tárolásra kerül. A barázdaváltás közben történő haladás, a rakodás és számos más szántóföldi munka gyorsabban, egyszerűbben és könnyebben elvégezhető.
Különféle üzemmódok
A legtöbb körülményre alkalmas a kezelőkaros üzemmód, amelyben a menetsebesség a Power Control vagy a Dyna-VT karral szabályozható. Ha mégsem, akkor válassza egyszerűen a pedálos üzemmódot, ahol további három üzemmód közül választhat. Ilyenkor a gázpedál a kézi gázkarral összekapcsolva további funkciókat is ellát.
Power üzemmód
Ha nehéz rakománnyal megrakott pótkocsit vontat, és a teljes motorteljesítményre szüksége van, akkor Power üzemmódban maximálisra növelheti a gyorsulást, egyidejűleg fenntartva a magas motorfordulatszámot.
ECO üzemmód
Tökéletes beállítás üres pótkocsik szállításához és könnyűtől közepes nehézségű munkákhoz. A rendszer maximális gazdaságosságra van beállítva nagy menetsebesség és alacsony motorfordulatszám mellett. Menet közben bármikor át lehet váltani a Power és az ECO üzemmód között.
Határterhelés-szabályozó
A határterhelés-szabályozó mindig üzemel és működésbe lép, amikor a motorfordulatszám terhelés alatt elér egy meghatározott értéket. A határérték, amelynél a Dyna-VT automatikusan megváltoztatja az áttételarányt, tekerőgombbal állítható be százalékos értékként. A sebességszabályozó használata esetén a szabályozó megjegyzi az előírt értéket, majd csökkenő terhelésnél ismét visszaáll a kívánt sebességre. Ennek az az előnye, hogy a szabályozó sokkal érzékenyebben és gyorsabban reagál, mint azt a járművezető tehetné. Ez ismét csak a termelékenységet növeli: hosszabb ideig lehet az optimális tartományban haladni, és még több üzemanyag takarítható meg.
Minden, ami teljesítmény a teljesítményleadó tengelyeknek köszönhető
Teljesítményleadó tengely kiváló tulajdonságokkal
Választani lehet a teljesen független 540/1000 ford/perc fordulatszámú TLT vagy az 540 Eco és 750 Eco TLT között. Minden kezelőszerv csoportosítva, kényelmesen elérhető helyen, a jobb oldalon található. A sárvédőn található kapcsoló még nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt.
A teljesítmény gazdaságossággal párosul
A teljesítményleadó tengely 540 és 1000 percenkénti fordulatot ér el kb. 2000-es motorfordulatszámon, azaz maximális motorteljesítménynél. A legalább 400 ford/perc konstans teljesítménytartománynak, valamint annak köszönhetően, hogy a Dyna-VT-vel a menetsebesség az előre kiválasztott motorfordulatszámhoz igazítható, mindig a megfelelő TLT-fordulatszámmal, menetsebességgel és teljesítménnyel folyhat az üzem, vagyis optimális gazdaságosság érhető el.
Takarékos teljesítményleadó tengely
Könnyebb munkákhoz áll rendelkezésre az 540 ECO (750) takarékos TLT, amely 1600-as motorfordulatnál eléri fordulatszámát, ezáltal érezhetően csökken az üzemanyag-fogyasztás és a zajszint.
A teljesítményleadó tengely automatikája
Automatikus üzemmódban a TLT automatikusan lekapcsol az emelőmű kiemelésekor vagy 25 km/h sebesség túllépésekor. Az emelőmű leeresztésekor ismét bekapcsol. A járművezető tehermentesítése érdekében a TLT-kapcsolás elektronikus felügyelet alatt áll, az indulás pedig teljesítménytől függően szabályozott. Ezáltal a TLT lágyabban indul, ami egyaránt kíméli az eszközt és a traktort, valamint növeli a menetkényelmet.
A hidraulika: komoly teljesítmény, nagy pontosság
Gyorsan reagáló hidraulika
A terhelésérzékelő CCLS-hidraulikarendszer akár 150 l/perc átfolyási mennyiséget kínál. Az emelőmű és egyéb külső eszközök számára elérhető nagy átfolyási mennyiségek révén a traktor nagyon gyorsan képes reagálni. Az olajáram és -nyomás igény szerint automatikusan szabályozható. A felesleges olajszállítás elkerülésével minimálisra csökken a teljesítményveszteség, és összességében nő a gazdaságosság.
Precíz emelőszabályozás
A Massey Ferguson digitális EHR szabályozója a legmagasabb mércét állítja fel a precizitás és a megbízhatóság terén. Javítja a súlyátvitelt és a talajtapadást, ami a kerékmegcsúszás, a gumiabroncskopás és az üzemanyag-fogyasztás csökkenését, valamint a területi teljesítmény növekedését jelenti.
Praktikus kezelőszervek
A kartámaszban elrendezett, gyakran használt kezelőszervek és az áttekinthető kezelőpult átláthatóvá teszi az emelőszabályozást. A szokásos funkciókat itt is innovatív jellemzők egészítik ki. Az alapfelszereltség része a lengéscsillapítás, a gyors behúzás és az automatikus leeresztési sebesség. Az eszközök gyorsabb felszerelése érdekében a hátsó emelőmű a hátsó sárvédőn könnyen elérhető nyomógombokkal működtethető.
További vezérlőkészülékek
Az alapfelszereltséghez tartozó négy elektrohidraulikus szelep révén az új, ujjnyomással aktiválható kiadószelep-kezelő rendszerrel (SMS) könnyen és pontosan irányíthatók a bonyolult eszközök. A Datatronic III-mal bonyolult alkalmazási folyamatok programozhatók és tárolhatók.
Power Beyond csatlakozás
A terhelésérzékelő CCLS-rendszer Power Beyond csatlakozási lehetőségeket kínál. Kiegészítő vezetékek gondoskodnak arról, hogy az olajáram közvetlenül a szivattyúról érkezzen. Így további fogyasztók csatlakoztathatók a meglévő olajösszeköttetések blokkolása nélkül. A rákapcsolt eszközök igényeik szerint maguk szívják le a szükséges olajmennyiséget.
Nehéz munkák, könnyebben mint valaha
Az MF 8400 termelékenyebbé, pontosabbá és gazdaságosabbá teszi a munkát, mindezt könnyebben, kényelmesebben és egyszerűbben, mint valaha is álmodta volna.
Alaposan megtervezett felépítés
A tágas, előnyösen kialakított fülkében azonnal szembetűnnek az első osztályú műszerek, a természetesen kézre álló Dyna-VT kezelőszervek és az átgondolt, funkciók szerint csoportosított kezelőkarok és kapcsolók. A gyakran használt kezelőszervek a vezetőülés kartámlájába beépítve mindig kéznél vannak. A kezelőszervek új kapcsolókkal egészültek ki az akár öt kiadószelep egyszerű kezeléséhez.
Nyugodt erő
A praktikusan elrendezett, természetesen kézre álló kezelőszervek mellett az MF 8400-as sorozat rendkívül csendes fülkéje is vonzó. A belső térben terhelés alatt mért zajszint 71 dB(A), ami lehetővé teszi a stresszmentes és termelékeny munkavégzést. A példamutatóan alacsony zajszint azonban még nem minden. A menetzajok frekvenciája sokkal kellemesebb tartományba került át, és a rezgés is csökkent.
Kiválóan felszerelt ülések
A kiválóan felszerelt, forgatható ülés tetszés szerint beállítható, és dupla pneumatikus gerinctámasszal van ellátva, magassága pneumatikusan állítható, kartámasza pedig beállítható elülső és hátsó helyzetbe, valamint a kívánt magasságba. Ezáltal a kezelőszervek mindig optimálisan elérhetők. Az aktív szenet tartalmazó hőelnyelő üléshuzat növeli a menetkényelmet meleg napokon, az ülésfűtés pedig kellemes meleget biztosít a hideg téli napokon.
Kényelmes vezetőfülke-rugózás
Az abszolút menetkényelem érdekében a kétlépcsős vezetőfülke-rugózás ma már minden MF 8400 traktor elmaradhatatlan része. A rugózás mértéke két fokozatban gombnyomással állítható, ezáltal a menetkényelem maximálisan a terepviszonyokhoz igazítható.
QuadLink mellsőhíd-rugózás
A szériafelszereltségbe tartozó QuadLink mellsőhíd-rugózás még nagyobb menetkényelmet és -biztonságot nyújt. Az egyszerű tengelykonstrukció egyenetlen talajon is hatékonyan felfogja a lökéseket. Más rendszerekkel ellentétben itt a QuadLink kívánság szerint ki- vagy bekapcsolható. A kikapcsolás például ekézésnél vagy az elülső emelőművel végzett munkánál fontos.
Kitűnő kilátás
Korszerű irányítás az MF 8400-ban
ITCS - Integrált traktorvezérlő rendszer
Az ITCS a következő funkciókat foglalja magában:
- Kipörgésgátló
- Az ITCS kipörgésgátlót kínál és ezáltal gondoskodik a jobb talajtapadásról és a nagyobb talajművelési teljesítményről.
- Miután aktiválta az EHR-kezelőpulton a kipörgésgátlót, beállíthatja a maximális kipörgést, a tényleges értéket pedig a bal oldalon elhelyezett kijelzőn kísérheti figyelemmel.
- Prioritások az emelőmű és a munkavégző hidraulika olajellátásában
- Vezérelje százalékos pontossággal az emelőmű és a kiadószelepek közötti olajelosztást, mindkét funkció optimális hatékonysága érdekében.
- Kis formátumú barázdaváltás-vezérlő
Ez a kisformátumú barázdaváltás-vezérlő a motorszabályozással együtt gondoskodik az A és B motorfordulatszámok közötti átváltásról az emelő felemelésekor és leeresztésekor. Az emelő aktiválása után, a fordulatszámváltáskor kívánt késleltetés a billentyűzet segítségével pontosan megadható, és másodpercnyi pontossággal leolvasható a bal oldali kijelzőn.
Ujjheggyel kezelhető kiadószelep-kezelő rendszer (SMS)
Az ujheggyel kezelhető SMS előnyei
Miután tárolta a beállításokat, elegendő a kapcsolót a kívánt irányba tolni, majd visszaengedni semleges állásba - minden mást elintéz az SMS. A tárolt átfolyási mennyiségek és idők gombnyomással kombinálhatók, ami jelentősen megkönnyíti a munkát - különösen barázdaváltáskor, a traktor elejére és hátuljára felszerelt bonyolult eszközkombinációkkal történő fordulásnál.
Datatronic III és GTA-terminál
A Datatronic III minden MF 8400 modell opcionális tartozéka. A szoftverrel automatikusan kezelhetők bonyolult felszerelhető eszközök, valamint adatok és információk tárolhatók különböző tárhelyeken. Az összegyűjtött adatok megjeleníthetők a GTA-terminálon vagy SD-memóriakártyán átvihetők az irodai számítógépre.
Munkavégzés menü
Ezzel a funkciócsoporttal számos traktorbeállítás és -paraméter jeleníthető meg és vezérelhető. A képernyő felső részén a motor és a teljesítményleadó tengely fordulatszáma, a sebesség és a kerékkipörgési adatok jelennek meg.
Barázdaváltás menü
Sorozatonként akár 35 önálló lépés és 41 üzemi funkció tárolható manuálisan vagy automatikusan. A műveletsorok bármikor egyszerűen módosíthatók, illetve munka közben bármikor elindíthatóak, leállíthatóak vagy felülírhatóak. Ez felülmúlhatatlan rugalmasságot és a gép feletti kontrollt biztosít.
Memória menü
A memóriafunkcióval akár hat különböző munkaeszköz paramétereit tárolhatja. Az egyes munkaeszközökhöz nevet rendelhet és barázdaváltás-sorozatot rögzíthet, melyeket gombnyomásra futtathat. Emellett lehetőség van üzemadatok, például teljesített üzemórák, területi teljesítmény, tüzelőanyag-fogyasztás, távolságok és sok egyéb feljegyzésére.
Kiadószelep menü
Minden elektromos kiadószelep egyedileg beállítható. Be- és kikapcsolható az úszóállás, illetve beállíthatók a hengerfunkciók, az átfolyási mennyiségek és az idővezérlés.
DualControl
Félig függesztett ekék használatakor például a DualControl a támasztókeréken keresztül automatizálja a süllyesztést és a kiemelést. Ugyanez érvényes a szabálytalan vonalvezetésű határbarázdákra is. Ezenkívül könnyebb az egyenletes munkavégzési mélység beállítása és megtartása.
Elülső DualControl
Az elülső DualControl hasonló automatikus funkciókat kínál a mélységszabályozáshoz, valamint az elöl és hátul felszerelt eszközök leengedéséhez és kiemeléséhez.
A 8400-as traktornál feltétlenül szükséges a kiegészítő ballasztozás!!!
A gazdák számára a legfontosabb, hogy a traktor erejét optimálisan vigyék át a talajra. Mi a Massey Fergusonnál átgondolt és meggyőző koncepciót dolgoztunk ki arra, hogyan vihető át a traktor ereje 100%-ban a talajra. A ballasztozás ezenkívül lehetővé teszi az üzemanyag-fogyasztás és a kerékmegcsúszás csökkentését, valamint a környezet kímélését és a traktor gazdaságosságának maximalizálását.
Az első tengelyhez alapfelszereltségként jár az 500 kg-os ballaszt. Mellső hidraulika használatakor akár 1500 kg-os ballasztozás is lehetséges. Az előre helyezett súlypont révén az 1500 kg 2000 kg-nak felel meg.
A hátsó tengelyre a bal és a jobb oldalon egyaránt 200 kg-nyi ballaszt kerül.
Változatok | Gyári súly | Pótsúlyok | Hátsó kerékre szerelhető súly |
1. változat | 450 kg | 400 kg | |
2. változat | 450 kg | 2000 kg előre helyezett súlypont esetén | |
3. változat | 450 kg | 2000 kg előre helyezett súlypont esetén | 400 kg |
Tetszés szerint eldöntheti, hogyan ballasztozza 8400-as traktorát!!!
Nagyobb termelékenység
A legújabb SISU CommonRail nagyteljesítményű dízelmotorok hihetetlen teljesítőképességükkel és forgatónyomatékukkal tűnnek ki. Tökéletesen illeszkednek a Dyna VT hajtóművekhez és különlegesen jó utazási komfortot és rugalmasságot biztosítanak. A tényleges fokozatmentes sebesség szabályozás a Dyna VT révén történik, amely egy hagyományos hajtóműnél a motorfordulatszám, és a haladási sebesség függvényében valósul meg. Minimális vezetői beavatkozással minden feladathoz pontosan illeszthető a motorfordulatszám, és a haladási sebesség. Így egyszerű módon gondoskodunk a maximális teljesítményről, és termelékenységről ugyanakkor csökkentjük az üzemi költségeket.
Komfort, sebesség és biztonság
Akár a leghosszabb munkanapokkal is gond nélkül megbirkózhatunk a kitűnő, klimatizált vezetőfülkével. Csúcs technológiát képviselő funkciók, beleértve a legmodernebb táblavégi forduló vezérlést, a két fokozatban állítható vezetőfülke rugózást, és az új beépített QuadLink-mellső tengely rugózást, melyek lehetővé teszik az 50 km/h haladási sebességet. A további lehetséges felszerelésekhez számít a modern Auto- Guide kormányzási rendszer és az aktualizált ISOBUS-kompatibilis Datatronic III video-funkciókkal.
A 71 dB(A) extrém csendes vezetőfülke olyan vezetési élményt nyújt, amely mellett nem szabad elmennünk. Ténylegesen az MF 8400-as sorozat vezetőfülkéi bevezetésük óta állandóan független szakértőkkel vizsgáltatva is a legcsendesebbek a teljesítmény osztályukban.
Átgondolt konstrukció
A nagyterű, jól osztott vezetőfülke az első osztályú műszerek, az intuitív Dyna VT kezelőelemek és az átgondolt, funkciók szerint csoportosított karok és kapcsolók alapján tűnik ki. A gyakran használt kezelőelemek kéz közelben, a vezetőülés karfájába vannak beépítve. Ezekhez a kezelőelemekhez társul az új kapcsoló, a 4 kihelyezett vezérlőszelep egyszerű kezeléséhez (az 5. szelep opcióként kapható). Hála az elektronikus vezérlésnek minden egyes szelep átfolyását gombnyomással állíthatjuk be és tárolhatjuk.
A nyugalomban rejlik az erő
A kézre állóan elhelyezett, intuitív kezelőelemek mellett a 8400-as sorozat rendkívül csendes vezetőfülkéivel csalogat. A 71 dB(A) zajszint a belső térben, terhelés alatt mérve lehetővé teszi a stressz mentes és termelékeny munkavégzést. Ám a példaértékűen alacsony zajszint még nem minden. A haladási zajok frekvenciáját egy nagyon kellemes tartományba sikerült eltolni, és a vibrációk is csökkentek. Az eredmény egy teljesen új vezetési élmény, amely mellett nem szabad elmennünk.
Friss levegő
A széria kivitelű klíma automata hét átgondolt módon elhelyezett levegő belépő nyíláson keresztül gondoskodik a kitűnő szellőztetésről és a pontos hőmérsékletszabályozásról. A kívánt hőmérséklet beállítását tárolja a berendezés
és a következő indításnál automatikusan erre az értékre áll be.
Kiváló kilátás
5,7 m2 színezett, hő visszaverő szélvédő. Keskeny oszlopok és oldalt elhelyezett kipufogó gondoskodik a kitűnő kilátásról. Nagy, kihúzható visszapillantó tükrök növelik a tolatási és szállítási munkák során a biztonságot. A széria kivitelű világítás nagy termelékenységet biztosít az éjszakai munkavégzés során is. Aki gyakran dolgozik éjszaka, könnyen dönt az opcióként kapható Xenon fényszórók mellett.
QuadLink-mellső tengely rugózás
A széria kivitelű QuadLink-mellső tengely rugózás nagyobb utazási komfortról és biztonságról gondoskodik. Az egyszerű tengelykonstrukció hatásosan fogja fel a talaj egyenetlenségek miatt keletkező lökésszerű terheléseket.
Előnyök a közúton
Az 50 km/h-ig terjedő haladási sebességgel a nehéz vontatási munkákat gyorsabban, biztonságosabban és üzemanyag takarékosan végezhetjük. A Dyna VT-vel a motort a legnagyobb sebesség elérése után egyszerűen a gazdaságos fordulatszámra állítjuk vissza és így csökken az üzemanyag fogyasztás és a zajszint.
Előnyök a szántóföldön
Az MF 8400-as sorozat azonban nemcsak a közúton mutatja meg előnyeit. A szántóföldön is profitálunk a csekélyebb lengésekből, és a nagyobb stabilitásból. Ily módon csökken a gumiabroncsok kopása, és végül a kiesett idők a terhelési csúcsok idején messzemenően csökkennek.
Fokozatmentes sebesség szabályozás
A Dyna-VT két fokozatmentesen állítható sebesség tartománnyal rendelkezik: 0 - 32 km/h a szántóföldi munkákhoz, és 0 - 50 km/h a közúti haladáshoz. Az elinduláshoz egyszerűen a baloldalon elhelyezett Power Control-kart előre, vagy hátramenetbe állítjuk, és a Dyna-VT kart a karfán működtetjük. Minél jobban nyomjuk a kart, annál jobban gyorsítunk. Nincs fárasztó kapcsolás. Nincs rángatás. Nincs vonóerő- vagy teljesítményesés, hanem egyszerűen csak nagyobb haladási biztonság a szuper mászó fokozattól a legnagyobb haladási sebességig.
4 Tempomat
Az előre- és hátrameneti sebességet, továbbá a gyorsítás mértékét a két tartomány mindegyikében előre beállíthatjuk. Forgassuk el egyszerűen az „SV1" vagy „SV2", gombokat addig, amíg a képernyőn a műszerfalon a kívánt haladási sebesség kerül kijelzésre. Az előre kiválasztott sebesség behívásához nyomjuk meg egyszerűen a karfán az „SV1" vagy „SV2" gombokat, hogy a Tempomat egységet aktiváljuk. A haladási sebesség a motor leállításakor is tárolva marad.
Súrlódásmentes haladási irányváltás
A Power Control-kar pontosan szabályozható haladási irányváltásról gondoskodik, melynél az előre- és hátrameneti sebességek közötti arány előre beállítható. Egyszerűen nyomjuk ki a tengelykapcsolót, és a Power Control-karral
állítsuk be azt.
Különböző üzemeltetési módok
A karos üzemmód, melyben a haladási sebességet a Power Control- vagy Dyna- VT-karral szabályozzuk, megfelel a legtöbb feltételnek. Más esetekben válasszuk egyszerűen a pedál üzemmódot, amelyben három további üzemmódot használhatunk. Eközben a gázpedál a kézi gázzal kapcsoltan további funkciókat nyújt.
Erő- üzemmód
Ha nehéz, megrakott pótkocsit vontatunk, és a teljes motor teljesítményre szükségünk van, akkor erő üzemmódban a gyorsítást maximálni tudjuk, és ezzel egyidejűleg magas motor fordulatszámot tudunk tartani.
ECO-üzemmód
A pontos beállítás az üres pótkocsik vontatásához és a könnyű, középnehéz szántóföldi munkákhoz. A rendszert maximális gazdaságosságra állítjuk, nagy haladási sebességek és alacsony motor fordulatszámok mellett. Az erő és ECO üzemmódok között bármikor átkapcsolhatunk haladás közben is.
Szecskázó-üzemmód
Itt a motor illetve T.L.T. fordulatszámot az A vagy B fordulatszám tároló gombokkal határozzuk meg, és az a pedálállástól függetlenül állandó marad. A haladási sebességet a munkafeltételektől függően bálázáskor és kaszáláskor a kézi gázkarral és a gázpedállal szabályozzuk be.
Határterhelés szabályozó
A határterhelés szabályozó állandóan üzemben van és aktív, ha a motor fordulatszám terhelés alatt egy meghatározott érték alá esik. A határérték, melynél a Dyna VT automatikusan megváltoztatja az áttételi arányt, %-os értékben a forgatógomb segítségével állítható be (5 % és 40 % között). Ha tempomattal dolgozunk, akkor emlékeztet a szabályozás az előre megadott értékre, és csökkenő terhelésnél újra a kívánt haladási sebességre szabályoz vissza. Ennek az az előnye, hogy a szabályozás nagyon finoman és gyorsan reagál, gyorsabban mint azt a vezető tenné. Ezzel is növekszik a termelékenység, hosszú ideig az optimális tartományban haladunk, és messzemenően üzemanyagot takarítunk meg.
[ MF 8450 traktor, MF 8460 traktor, MF 8470 traktor, MF 8480 traktor ]
[ Massey Ferguson 8450 traktor, Massey Ferguson 8460 traktor, Massey Ferguson 8470 traktor, Massey Ferguson 8480 traktor]